Handelsbetingelser hos Olivenshoppen
BESTILLING
Bestilling af varer sker via vores hjemmeside www.olivenshoppen.dk. Når du har bestilt en vare, vil du automatisk modtage en ordrebekræftelse på mail. Dette er din bekræftelse på, at vi har modtaget din bestilling.
Du vil ligeledes få tilsendt sporingsoplysninger fra den valgte fragtmetode, når varen afsendes, så du kan følge din pakkes vej frem til dig.
BETALING
Alle priser på siden er i danske kroner (DKK) og inkl. moms og alle afgifter.
Du kan betale dine varer med kreditkort. Vi modtager Visa, Mastercard, Maestro og Mobilepay.
Din betaling er sikret via kryptering og validering gennem MitId. Læs mere om 3d-sikret betaling.
Evt. transaktionsgebyrer betales af kunden og tillægges købsbeløbet.
Betaling hæves først ved afsendelse af varerne*. Og der kan aldrig trækkes et større beløb, end det, du har godkendt ved købet. Vi kan ved manglende leverancer trække et mindre beløb.
BEMÆRK! Betaler du med et internationalt betalingskort som f.eks. Visa, bliver beløbet reserveret indtil vi afsender dit køb. Det er kortudbyder, der har fastsat dette. Der sker ikke en reservation ved betaling med Dankort.
FRAGT & LEVERING
Læs om fragt & levering her.
ANSVARSBEGRÆNSNING
Der tages forbehold for prisstigninger, afgiftsændringer, valutaændringer, udsolgte/udgåede varer og tastefejl. Der kan forekomme lagerfejl, og der tages derfor forbehold for eventuelt udsolgte varer.
SIKKERHED
Olivenshoppen har indgået en aftale med Bambora vedr. sikker håndtering af betaling.
Alle de oplysninger, du indtaster, bliver SSL-krypteret. Det er den mest udbredte form for kryptering på Internettet, og det er din sikkerhed for, at du trygt kan betale med betalingskort hos os.
SSL-krypteringen sikrer, at ingen andre end Olivenshoppen og du selv får adgang til dine kortoplysninger. Vi registrerer ikke dine kortoplysninger.
Så snart handelen er gennemført, bliver dine kortdata slettet helt automatisk. Vi anbefaler i øvrigt www.forbrugersikkerhed.dk, der giver en god og fyldestgørende information om bl.a. kortbetaling på internettet.
De oplysninger, du giver, når du handler hos os, bruges kun for at kunne gennemføre din ordre. Vi sender ikke e-mail til kunderne uopfordret. Kunder vil kun modtage e-mails, der er direkte relateret til en handel.
Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, vil du modtage information om nye varer, samt specielle kampagner. Du kan til enhver tid afmelde dig vores nyhedsbrev.
REKLAMATION
Vi hører gerne fra dig, hvis der er noget, du er utilfreds med, eller som du synes, vi kan gøre bedre. Har du reklamationer til din levering, kan vi kontaktes på
Kontakt@olivenshoppen.dk – tlf. 22 68 18 51 – eller via kontaktformularen her.
Reklamationer skal foretages hurtigst muligt efter modtagelse af pakken eller ved manglende levering af pakken. Det gælder både i relation til levering af pakken og til indholdet i pakken. På den måde kan vi med det samme reagere og give dig en bedre service.
Som udgangspunkt vil du få et afslag i prisen, hvis en vare eller dele af leveringen ikke er i orden. En anden mulighed kan være fremsendelse af nye produkter.
OBS! Den normalt gældende reklamationsret på 24 måneder er ikke gældende for fødevarer.
På fødevarer er reklamationsretten varens naturlige holdbarhed – forudsat, at varen er opbevaret som beskrevet på varedeklarationen.
FORTRYDELSESRET
Der gives 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt i vores webshop.
Bemærk dog følgende: Du har ingen fortrydelsesret ved køb af fødevarer, idet fortrydelsesretten efter forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2 ikke gælder for levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren.
– Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
– Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
– Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@olivenshoppen.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du sende varen til:
Olivenshoppen.dk
Krebseparken 67
6710 Esbjerg V
Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer.
Hvis varen er prøvet udover det ovenfor beskrevne, betragtes den som brugt. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså besigtige varen uden egentlig at tage den i brug.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten.
Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
– Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
– Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
– Varer, hvor plomberingen er brudt.
– Du har ingen fortrydelsesret ved køb af fødevarer, idet fortrydelsesretten efter forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2 ikke gælder for levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse kontakt@olivenshoppen.dk.
VIRKSOMHEDSOPLYSNINGER
JURIDISKE OPLYSNINGER OG KONTAKT:
Olivenshoppen
c/o ID-Kontoret.dk – CVR 30962370
Krebseparken 67
6710 Esbjerg V
Mail: kontakt@olivenshoppen.dk
Tlf. nr.: 22 68 18 51